Motoryzacja
0

ASX – uniwersalny, nowoczesny, doskonały

W czasach obecnych niezwykle istotna jest wielofunkcyjność wszelkich urządzeń. Dotyczy to nie tylko branży IT, ale także przemysłu samochodowego. Od dawna najważniejsi producenci wypuszczają na rynek samochody łączące w sobie z powodzeniem cechy kilku klas. Takie modele znane są pod nazwą „crossover”. Do jednych z najbardziej znanych aut tego rodzaju należy Mitsubishi ASX. Dodatkowo definiuje […]

ASXW czasach obecnych niezwykle istotna jest wielofunkcyjność wszelkich urządzeń. Dotyczy to nie tylko branży IT, ale także przemysłu samochodowego. Od dawna najważniejsi producenci wypuszczają na rynek samochody łączące w sobie z powodzeniem cechy kilku klas. Takie modele znane są pod nazwą „crossover”. Do jednych z najbardziej znanych aut tego rodzaju należy Mitsubishi ASX. Dodatkowo definiuje się ten model jako uterenowiony. Warto bowiem zaznaczyć, że możemy wyróżnić także crossovery drogowe (przystosowane do warunków miejskich).

Mitsubishi ASX posiada natomiast cechy samochodu terenowego – oczywiście tylko niektóre z nich, i to nierozwinięte całkowicie. Jednakże wysoki standard wyposażenia, piękna linia pojazdu oraz dobre osiągi sprawiają, że kierowcy chętnie się na ten model decydują. W Polsce być może nie posiadamy doskonałych nawierzchni drogowych, jednak nie dominują też całkowicie pokryte koleinami i błotem bezdroża. Toteż nawet auto terenowe w wersji „light” będzie stanowiło wystarczającą propozycję. Zwłaszcza, że można zdecydować się na wersję z 5-cio lub 6-cio biegową (obie niestety manualne). Auto można nabyć z silnikiem benzynowym (o odmiennych pojemnościach i mocy: 1,6 i 117 KM, 1,8 i 139 KM oraz 2,0 i 148 KM), bądź z dieslem (1,8 i 150 KM). W sprzedaży występuje wersja z napędem na 4 koła, bądź z napędem przednim. SUV Mitsubishi może zatem poruszać się po nieco bardziej wymagającym terenie, jednak ukształtowanie jego nadwozia (m.in. słaby prześwit) oraz brak reduktora (negatywnie wpływający na sprzęgło) sprawiają, że taka podroż nie jest komfortowa i lepiej nie podejmować pokonywania kolejnych przeszkód. Generalnie „terenowość” crossovera można ostrożnie określić jako „wizualną”. Dotyczy to także modelu marki Mitsubishi. Jednakże w warunkach miejskich zawieszenie sprawuje się naprawdę dobrze, zapewniając stabilność i dobrą przyczepność. Zbiornik paliwa mieści aż 63 litry, co pozwala pokonywać stosunkowo długie trasy bez konieczności zatrzymywania się przy dystrybutorze.

Wydajność samochodu jest przy tym bardzo przyzwoita. Średnio auto posiadające w silnik o cyklu mieszanym spala na 100 km 5,9 litra, natomiast w przypadku diesla jest to jedynie 5,5 litra. Silnik pozwala przy tym na osiągnięcie prędkości rzędu 200 km/h. Czego chcieć więcej? Mitsubishi ASX posiada bogate wyposażenie, nawet w wersji podstawowej. Kierowcy zdecydowanie bardziej cenią ten model od konkurencyjnych samochodów właśnie z uwagi na ten czynnik, ale także dynamiczną, pełną klasy linię. Co można znaleźć w standardowym wyposażeniu? W dziedzinie bezpieczeństwa to np. 7 poduszek powietrznych, system ABS z EBD (elektronicznym rozdziałem sił hamowania) – pozwalający na maksymalne skrócenie drogi hamowania, ESP (elektroniczny program stabilizacji) czuwający nad prawidłowym torem jazdy podczas wchodzenia w zakręty, Innymi elementami dostępnymi w standardzie są elektrycznie sterowane szyby, takie same lusterka, klimatyzacja, oraz radio z odtwarzaczem CD i całkiem przyzwoitym nagłośnieniem. Deska rozdzielcza jest przejrzystą, przystosowaną nawet dla mniej doświadczonych kierowców.

Jeśli chodzi o przestronność wnętrza, to w samochodzie o tak stosunkowo przeciętnych, jak na SUV-a wymiarach ( wysokość – 1615 mm, szerokość: 1770 mm, rozstaw osi: 2670 mm, długość: 4295 mm) 5 – osobowa grupa będzie podróżowała naprawdę komfortowo. Na uwagę zasługują ergonomiczne fotele i wygodna kanapa. Pojemność bagażnika jest spora, zważywszy, że mamy do czynienia z modelem pięciodrzwiowym, i wynosi 419/ 1219 l (po złożeniu tylnej kanapy). Co ciekawe Mitsubishi ASX nie wszędzie figuruje w salonach pod tą właśnie nazwą. Bywa sprzedawane także jako model RVR czy nawet Outlander Sport. Mimo, iż jest to model droższy, niż „klasyczna” już wersja Outlander, to warto przemyśleć inwestycje dodatkowych kilkunastu tysięcy złotych, jeśli zależy nam na jeszcze lepszych osiągach oraz bogatszym wyposażeniu wnętrza.

 

Źródło: http://autocentrumlis.pl/kampanie/podglad/mitsubishi-asx

Share:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest

Autor: MegaNews

There are 0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!

Przeczytaj poprzedni wpis:
banki w programie prosument
Prosument: banki mogą już składać wnioski

Tak jak obiecaliśmy, piszemy o najnowszych informacjach związanych z programem "Prosument".  Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłosił, że...

Zamknij