Ciekawe
0

Zdrowe żywienie

Rewolucyjne, drastyczne diety bardzo rzadko kończą się sukcesem. Dużo częściej występuje po nich wyczerpanie, efekt jojo i powrót do starych, niezdrowych nawyków. Jak zatem wprowadzać w życie zdrowe odżywianie tak, aby można było ukształtować długotrwałe nawyki? Najlepiej robić to stopniowo, zacząć od małych kroków. Zamiana napojów Być może lubisz pić słodkie gazowane napoje. Następnym razem, […]

Rewolucyjne, drastyczne diety bardzo rzadko kończą się sukcesem. Dużo częściej występuje po nich wyczerpanie, efekt jojo i powrót do starych, niezdrowych nawyków. Jak zatem wprowadzać w życie zdrowe odżywianie tak, aby można było ukształtować długotrwałe nawyki? Najlepiej robić to stopniowo, zacząć od małych kroków.

Zamiana napojów

Być może lubisz pić słodkie gazowane napoje. Następnym razem, kiedy będziesz w barze, zamiast coli do posiłku zamów świeżo wyciskany sok. Zasmakował Ci? Świetnie! Właśnie znalazłeś zdrową alternatywę dla szkodliwych napojów gazowanych.
Abyś mógł cieszyć się smakiem swojego nowego ulubieńca codziennie, w Twojej kuchni powinna stanąć sokowirówka. Zadbaj, aby zawsze mieć pod ręką świeże, soczyste owoce i wyciskaj z nich soki.

Zmiana proporcji

Bardzo klasycznym błędem w diecie wielu osób jest niewłaściwa wielkość posiłków. Często jemy bardzo małe śniadania (albo całkowicie z nich rezygnujemy) i ogromne kolacje. Tymczasem, zdrowiej byłoby zamienić te proporcje – to śniadanie ma zapewnić nam energię na cały dzień, a kolacja powinna być na tyle lekka, żeby organizm nie trawił jej przez całą noc.
Na początku przyzwyczajenie się do innej objętości posiłków może być trudne. Z czasem zauważymy jednak, że po lekkiej kolacji rano budzimy się głodni i z chęcią zjadamy obfite śniadanie.

Kompromis

Na początku przygody ze zdrowym odżywaniem bardzo trudno jest zrezygnować z ulubionych słodyczy czy słonych przekąsek. Rozwiązaniem może być wypracowanie pewnego kompromisu.
Ustalmy, że możemy pozwolić sobie na zjedzenie czegoś słodkiego, ale tego samego dnia musimy także spożyć warzywo. W ten sposób nie zrezygnujemy z ulubionych przyjemności, a jednocześnie włączymy do naszej diety zdrowe produkty.

Mniejsze posiłki

Warto postarać się także o to, aby jeść mniejsze posiłki, ale za to częściej – na przykład w odstępie trzech godzin. Zapobiega to podjadaniu i sprawia, że lepiej trawimy.
Szczególnie należy zwrócić uwagę na posiłki wieczorne i nie zjadać dużych porcji tuż przed pójściem spać.

Zmiany żywieniowe najlepiej jest wprowadzać drobnymi krokami. Warto zacząć od jednego nawyku, który pociągnie za sobą kolejne. Nie należy natomiast zrażać się drobnymi niepowodzeniami na początku diety. Przygoda ze zdrowym odżywaniem powinna rozpoczynać się powoli i nie jest powiedziane, że będzie wolna od porażek.
Oprócz determinacji i chęci zmiany, przydadzą się nam także pewne udogodnienia. Sokowirówka pozwoli na codzienne uzyskiwanie zdrowych, świeżych soków w domowych warunkach. Pojemniki na drugie śniadanie pozwolą nosić posiłek do pracy, aby móc jeść częściej, ale mniejsze porcje.

Artykuł powstał we współpracy z Cook Store

The review

0%
gotowanie ,potrawy
gotowanie %
gotowanie potrawy%
potrawy%
Share:
  • googleplus
  • linkedin
  • tumblr
  • rss
  • pinterest

Autor: Zenek

There are 0 comments

Leave a comment

Want to express your opinion?
Leave a reply!

Przeczytaj poprzedni wpis:
Rodzaje zakwaterowania nad morzem

Wakacje nad Bałtykiem wciąż są jedną z popularniejszych opcji wykorzystania swojego urlopu. Bez wątpienia co roku korzysta z nich mnóstwo...

Zamknij