Wybór foteli biurowych jest dziś ogromny, jednak tylko część z nich spełnia najwyższe standardy, które pozwalają na to, aby korzystać z tych foteli w biurach. O tym bowiem jakie fotele mogą znaleźć się w biurze decyduje rozporządzenie. Kwestia ta jest regulowana rozporządzeniem z racji tego, że odpowiedni fotel to bardzo istotna sprawa. Wpływa on bowiem na jakość pracy, ale również na zdrowie pracowników.
Odpowiedni profil fotela
Niewątpliwie, tym co najistotniejsze jeśli chodzi o fotele biurowe jest ich wyprofilowanie. Powinno ono odpowiadać naturalnym skrzywieniom ciała człowieka. Chodzi o to, aby podczas siedzenia na fotelu kręgosłup był wygięty w maksymalnie naturalny sposób. Dzięki temu bowiem, nie dochodzi do żadnych skrzywień, ani dolegliwości bólowych.
Swoboda ruchów
Ponadto, fotele biurowe powinny być skonstruowane w ten sposób, aby umożliwiać swobodne poruszanie rękami, ale również swobodne przemieszczanie się. Z tego też względu, muszą to być fotele obrotowe, które wyposażone są w najwyższej jakości kółka. Oczywiście, bardzo ważne jest również to, aby można było kręcić się na krześle. Przepisy określają, że musi istnieć możliwość obrócenia się na fotelu o pełne 360 stopni.
Odpowiednia wysokość fotela
Kwestią której nie można pominąć, a o której również wspomina rozporządzenie, jest wysokość foteli obrotowych. Generalnie, nie ma oczywiście jednej wysokości fotela, jaka byłaby wskazana przez rozporządzenie. Istnieje jednak obowiązek wyposażenia biura w fotel, którego wysokość jest regulowana.