Zakładając działalność gospodarczą, niestety niewielu przedsiębiorców zastanawia się nad strategią promocji. Zazwyczaj wygląda to tak, że działamy na wyczucie, nie dopasowując kanałów promocji do specyfiki branży, ani grupy docelowej.
Reklama w Internecie
Obecnie reklama internetowa jest podstawowym elementem, który powinien znaleźć się w strategii marketingowej każdej firmy i to niezależnie od branży, w jakiej działa. Ponieważ w dzisiejszych czasach większość informacji szukamy w sieci, warto wziąć takie działania pod uwagę. Kluczowe jest pozycjonowanie, czyli pozycja naszej strony w wynikach wyszukiwania Google. Większość użytkowników sieci przegląda tylko pierwsze wyświetlane strony, dlatego bardzo ważne jest to, aby nasza domena znajdowała się jak najwyżej w wynikach.
Kolejna rzecz to social marketing – media społecznościowe, to bardzo dobry sposób komunikacji z klientem. W ten sposób nie tylko można go poinformować o swojej ofercie, ale również aktywować do określonych działań. Każda firma powinna posiadać profile w mediach społecznościowych, nawet jeżeli wydaje się nam, że potencjalni klienci nie korzystają z tego typu portali.
Reklama tradycyjna
Chociaż wielu przedsiębiorców rezygnuje z reklamy tradycyjnej całkowicie, nie jest to dobre rozwiązanie. Ulotki, banery, systemy targowe, czy ogłoszenia w prasie, powinny znaleźć się w strategia promocji. Reklama musi być różnorodna, dzięki temu można dotrzeć do większej grupy odbiorców, tak więc nie rezygnujmy, także z działań standardowych, które tylko pozornie wydają się mało skuteczne.
Jak zwiększyć lojalność klienta?
Aby zwiększyć lojalność klienta do firmy, warto zdecydować się na uruchomienie specjalnych rabatów. Jeżeli chodzi o pozyskiwanie nowych klientów, warto zdecydować się na działania content marketingowe, czyli zastosować tak zwany marketing treści. Powinniśmy udzielać się w roli eksperta w portalach branżowych, które mogą bardzo szybko wypromować naszą firmę, tak żeby została zauważona przez szersze grono odbiorców.
Nie zapominajmy również o uczestnictwie w targach branżowych, które nie tylko będę doskonałą okazją do prezentacji usług, ale także zawarcia nowych, biznesowych znajomości. Przygotowując się do uczestnictwa w tego typu przedsięwzięciu, warto zadbać o odpowiednie systemy targowe, które skutecznie przyciągną uwagę i wyróżnią nas na tle konkurencji. W tym wypadku ważny jest każdy szczegół, projekt systemów targowych musi być dobrze przemyślany i wykonany. Najlepiej zdecydować się na współpracę z firmą, która realizuje systemy targowe całościowo tj. zaczynając od przygotowania planów, poprzez wykonanie komponentów oraz przygotowanie stanowiska.
Tekst opracowany w oparciu o materiały dostarczone przez Pola Studio