
źródło zdjęcia: poltrans24h.pl
Naczepy wykorzystywane są do przewozu różnych towarów. Naczepy w transporcie pełnią rolę tymczasowych magazynów, muszą zatem spełniać wymogi, które pozwalają w pełni chronić przewożony towar, tak aby nie ucierpiał on w transporcie pod względem jakościowym i ilościowym.
Wyróżniamy wiele rodzajów naczep, są to między innymi:
Naczepy furgonowe – są to zamknięte skrzynie ładunkowe, w których ładunek jest całkowicie osłonięty i chroniony przed zabrudzeniem oraz wpływem czynników atmosferycznych. Naczepy furgonowe to konstrukcje ze sztywnym szkieletem, są wytrzymałe, stabilne i bezpieczne. Dostęp do towarów wewnątrz naczepy odbywa się poprzez tylne drzwi skrzydłowe.
Naczepy skrzyniowe, tzw. burtówki – to najpopularniejsze naczepy na rynku. Przykryte są plandekami, stąd często nazywane są plandekowymi. Naczepy te posiadają burty boczne, a ich rama skonstruowana jest bardzo wytrzymałej stali.
Naczepy kurtynowe, tzw. firanki – to także naczepy plan dekowe. Ich rama, podobnie jak w burtówkach, wykonana jest ze stali o wysokiej wytrzymałości konstrukcyjnej, a plandekę mocuje się do obramowania konstrukcji. Nazwa naczepy „firanka” ma związek z prowadnicą plandeki, dzięki której w łatwy sposób można otworzyć przestrzeń ładunkową. Otwieranie naczepy przypomina odsłanianie firanki w oknie.
Naczepy z dźwigiem HDS – to standardowa naczepa, która została wyposażona w żuraw hydrauliczny. Dzięki takiemu udogodnieniu, naczepa lepiej się sprawdza w sytuacjach, gdzie nie ma doku załadunkowego i pozwala na samodzielny przeładunek, zwiększając tym samym przydatność pojazdu. Takie naczepy doskonale sprawdzają się przy dystrybucji towarów do punktów detalicznych.
Opracowane na podstawie strony Gawlik.pl Produkcja przyczep i naczep