Wielu właścicieli małych i średnich firm stoi przed następującym wyborem – samodzielne prowadzenie księgowości czy też powierzenie tego zadania zewnętrznej firmie? Jak się okazuje, zalet płynących z korzystania z usług biura rachunkowego jest o wiele więcej niż wad.
Oszczędność czasu
Gdy decydujemy się na powierzenie wszelkiego rodzaju spraw finansowo-księgowych biurowi rachunkowemu, zwalnia nas to z wielu obowiązków, a co za tym idzie – możemy skupić się na realizacji uprzednio założonych celów. Odgrywa to szczególnie dużą rolę w przypadku niewielkich firm, w których jej właściciel odpowiedzialny jest za większość zadań kierowniczych. Mówiąc krótko – współpraca z biurem rachunkowym, któremu zostanie powierzona pełna księgowość, pozwala nam na skoncentrowanie się na rozwoju naszej firmy.
Bezpieczeństwo
Jako że biura rachunkowe podlegają obowiązkowemu ubezpieczeniu OC, klient może ubiegać się o odszkodowanie z tytułu nierzetelnej, niewłaściwej pracy danego biura. Co więcej, zatrudniane są tam wyłącznie osoby, które posiadają certyfikat Ministerstwa Finansów, który uprawnia je do prowadzenia ksiąg rachunkowych, co stanowi dodatkową gwarancję ich kwalifikacji.
Wiedza
Kadrę dobrego biura rachunkowego stanowią profesjonaliście specjalizujący się w najróżniejszych dziedzinach. Dzięki systematycznym szkoleniom oraz dostępowi do branżowych magazynów i pozycji książkowych, mogą oni nieustannie podwyższać swoje kwalifikacje, a co za tym idzie – służyć nam swoją wiedzą.
Niskie koszty
Korzystanie z usług biura rachunkowego jest o wiele tańsze niż utrzymywanie całego działu księgowego czy też zatrudnianie księgowej. Związane jest to z faktem, że rozliczenie z wybranym biurem rachunkowym opiera się o liczbę przesłanych w danym okresie rozliczeniowym dokumentów. W przypadku pracownika, jest on zatrudniany w określonym wymiarze godzin i nie ma możliwości dostosowywania jego czasu do ilości dokumentów, jakie mają zostać zaksięgowane – jest to zatem koszt stały. Pamiętać należy również, że koszty księgowości stanowi nie tylko wynagrodzenie, lecz również wszelkiego rodzaju koszty odnoszące się do miejsca pracy, takie jak umeblowanie biura, zakup komputera, oprogramowania, konieczność druku dokumentów, koszty związane z kształceniem pracownika (szkolenia) oraz czasopisma i książki branżowe.