Zmiana miejsca zamieszkania wiąże się z koniecznością dokonania zmian w niektórych dokumentach. Warto o tym pamiętać i po przeprowadzce zająć się uaktualnieniem adresu.
Meldunek to podstawa
Zmieniając miejsce zamieszkania na dłuższy czas warto pamiętać o zameldowaniu się. Posiadanie meldunku w ostatnim czasie stało się nieobowiązkowe, niemniej jednak to właśnie po adresie stałego zameldowania często poszukują nas urzędy.
Dokumenty tożsamości
Każdy dorosły Polak, oraz część dzieci posiada dowód osobisty, ponadto wielu z nas ma również paszporty. Oba te dokumenty potwierdzają naszą tożsamość. W przypadku dowodów osobistych wydawanych od tego roku nie ma na nich adresu zamieszkania, niemniej jednak po przeprowadzce i zmianie meldunku powinno się dowód wymienić (jeśli jest na nim stary adres). Warto też zmienić dane adresowe w paszporcie, jeśli z niego czynnie korzystasz lub w najbliższym czasie chcesz go używać.
Urząd Skarbowy
Zmianę adresu zamieszkania należy również zgłosić do Urzędu Skarbowego. Zły adres w dokumentach podatkowych może doprowadzić do pomyłek, które często stają się poważnym problemem w przyszłości.
Bank
Po przeprowadzce warto też zajrzeć do banku, w którym posiadasz konto. Większość z nas na co dzień korzysta różnych funkcji bankowych, w przypadku niektórych z nich bardzo ważny jest adres. Przelewy wysyłane do urzędów, opłaty za media, zapłata za zakupy w internecie – to tylko część operacji, w których ważnym elementem jest adres zamieszkania.
Po przeprowadzce warto jak najszybciej zawiadomić poszczególne urzędy i firmy o zmianie adresów. Brak takiej informacji np. w banku, Urzędzie Skarbowym czy sądzie, może prowadzić do wysyłania ważnej korespondencji na stary adres. Warto pamiętać, że wskutek nieodebrania listów urzędowych można wiele stracić.
Fortis Przeprowadzki
ul. Księdza Stanisława Staszica 4/28,
91-746 Łódź
tel. 514 555 800
email: kontakt@fortis-przeprowadzki.pl
fortis-przeprowadzki.pl