Żadna firma przewozowa nie może funkcjonować bez sprawnych ciągników siodłowych i naczep. Jednak niewiele osób mówi, że warto aby firma przewozowa posiadała również różnorodne, dobrze dopasowane plandeki, które okryją powierzchnię naczepy. Jednak pod słowem plandeka bardzo często w żargonie TSL kryje się również samochód dostawczy typu plandeka posiadający specyficzną budowę. Wynajem plandek ze względu na te atuty stał się ostatnimi czasy bardzo modny.
Wynajem pojazdu plandeka – specyfikacja
Wiele firm przewozowych bardzo lubi bazować na samochodach typu plandeki. Szczególnie uwielbiają je mieć w swojej flocie przedsiębiorcy, którzy płacą za paliwo swoich samochodów. Oszczędność w przypadku posiadania większej firmy przewozowej jest bardzo ważna. W przypadku samochodów typu plandeka przyczepy tych aut posiadają o wiele cieńszą i lżejszą obudowę. W wyniku tego masa całkowita samochodu się zmniejsza, a sam silnik spala mniej paliwa. Dodatkowym atutem takiego podejścia jest zapewnienie większej ilości przestrzeni dla palet i materiałów przewożonych z udziałem pojazdu typu plandeka.
Wynajem plandek z perspektywy firm jest o tyle ceniony, że sam kierownik firmy przewozowej posiada znacznie zredukowaną liczbę obowiązków. Wystarczy tylko regularnie opłacać miesięczną ratę za auto, a wszystkie naprawy, usterki czy przeglądy będą stały po stronie faktycznego właściciela pojazdu, a więc po stornie firmy wynajmującej. Należy jednak przestrzec, że owe zasady działają najczęściej – przed podpisaniem umowy warto ją przeczytać i dokładnie przeanalizować wszystkie punkty. Przykładem punktu, który wymaga dogłębnego sprawdzenia są nie tylko ubezpieczenia, komplety opon czy przeglądy, ale także limity kilometrowe, których trzeba się trzymać.
Podsumowanie
Widać, że samochody typu plandeka mają sporo zalet. Często trzeba je odpowiednio przerobić, aby uzyskać taki efekt. Najczęściej stosowanymi autami do tego typu zabiegów są Mercedes Sprinter, Iveco Daily czy Renault Master.